Jag vill också byta statsminister

"Jag vill också byta statsminister"-badget pryder numera min väska. Vanligtvis är jag inte så keen på att stoltsera med mina åsikter såhär öppet som jag gör nu. Men nu är jag inte nöjd med det nuvarande läget och tycker att det får va nog. Så nu slänger jag mina principer i sjön och planerar härmed att delta i valmanifestationen som övriga FU verkar tyckas göra.

Var på trädgårdstorget idag och hälsade på i valstugorna. Tyckte mest torget lyste rött. Hade fått i uppdrag av skolan att samla in informationsblad från ett valfritt parti. Detta ska sedan analyseras för att se alla de knep som partierna tar till sin hjälp för att vinna över väljare. Intressant uppgift. FU: På Uppdrag i Verkligheten á la RIX FM. Vi tog Socialdemokraterna.

"Rösta med hjärtat. Det är rött och sitter på vänster sida." HAHA! Hur jävla patetiskt får det inte bli....

Där stod de och delade ut godis, frisbees, badbollar och flygblad. M behöver iaf inte köpa sina väljare med leksaker. De har en bra politik utan sånt reklamtjafs. En skål med gott godis och knappar räcker gott.

Jag skiter i att vara objektiv, jag har varit objektiv och gjort mitt val. Nu är jag fanimej så subjektiv jag vill va. Haha!

Skolvalet ska bli väldigt spännande. Är det sant att Sverigedemokraterna inte får va med i Skolvalet? Lever vi inte i en demokrati?

Mer spännande ska dagarna efter 17 september bli. Blir det en till sosseregering bryter jag ihop. Ärligt talat. Har hoppet uppe nu för en ny regering och hoppets låga brinner starkare än förr. Kommer säkert lbi besviken...GP kommer ta hem det som vanligt.


Men

Jag vill iaf också byta statsminister.

Kommentarer
Postat av: Challe

jag vill också byta statsminister. Jag vill ha Lars Lejonborg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback