Sommarvärme

Fredag
Var hemma hos Vanne och kollade på Idol och PotC samt spelade kort. Vi båda var dötrötta och somnade lite emellanåt.

Lördag
Var själv hemma på dagen och gjorde läxor och läste i Eragon. Solade ute, det var så härligt! Vanne kom runt 4 och vi satt ute på terassen och lyssnade på musik, pimplade cider och käka chips. Urmysigt! Snackade om 90-talet, musik, killar och lekte lekar som "Vem skulle du välja att bli tillsammans med". Riktigt barnsliga, roliga, tjejlekar. ;) Runt 8 var jag själv och glodde på TV, såg Sing a Long på tv3, överträffade mina förväntningar, inget superprogram med sannerligen inte så ådligt som jag hade trott. Gläppte (ja gläppte) mellan kanalerna till 11 då From Hell började. Orkade dock bara se den första timmen. Sen somnade jag.

Söndag
Vaknade rätt sent vid kvart i 10, gick upp och städade, hänge tvätt och vek tvätt. Sen satte jag mig ute och åt frukost i morgonsolen. Mysigt! Sen kom päronen hem, vi käkade lunch, solade och åkte sen ut till Ringstorp och plockade kantareller. Jag övningskörde dit ut! Åkte vidare till Östra Harg där far min och jag metade och mamma sågade ner en buske. Sen åkte vi hem efter en kopp kaffe, vidare till Nori som var stängt, vinkade till Jakob och åkte vidare till Kikkobar. Köpte mat, 2x 10 bitar sushi och en Yakidori. Underbart gott! Åt upp det och nu sitter jag här.

Nu ska jag väl glo på tv eller läsa lite framför tv:n. Sen ska jag lägga mig tidigt och läsa. =P
Imorgon blire springa 5 km i Ryd. Usch. Intem ycket och göra den här veckan, i skolan iaf. Det är skönt. Sen äre flytthelg nästa helg, fa-han vad skoj det ska bli!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback