Hopelessly devoted to Harry

Jag kan bara inte hjälpa det. Jag är smittad. Och det finns ingen bot. Jag har fått Harry Potter-mani. Real bad.
Har sett alla filmerna nu. Och är inne på fjärde boken. Suck.

Idag, om en vecka, har jag sett Harry Potter and the Order of the Phoenix. Jag kommer vara i extas, lycklig, desperat och dragen mellan flera känslor. Fredagen därpå däremot...kommer jag jobba som vanligt, men denna fredag kommer jag inte räkna ner timmarna till helgen. Jag kommer räkna ner till släppet av Harry Potter and the Deathly Hallows. Jag kommer vara i totalt upplösningstillstånd kvällen innan...ännu en gång i extas, förväntansfull och desperat angelägen om att få öppna boken och läsa första meningen. Dagen därpå ska jag stå utanför Akademibokhandeln, när de öppnar, för att få händerna på en upplaga av boken. Det ni. Oh my god jag kan inte ens föreställa mig det! Oh ja oh ja vad jag längtar, vad jag längtar!

Tycker du jag överdriver? Överreagerar? Larvar mig? Låtsas? Nej, det gör jag inte. Jag är såhär. Besatt.

Kommer ihåg när jag i en uppsats skrev att "boken slukade mig", fick fel för det, "boken slukar inte dig, du slukar boken" fick jag berättat för mig av en lärare. Som fan heller, Jo Rowling har lyckats skriva böcker som sväljer mig hel, med hull och hår...

Kommentarer
Postat av: Hanna

haha, du är ju som du är och det är väl tur antar jag ;-) Jag kan väl inte påstå att jag är i lika mycket extas men det kan ju bli intressant att gå på premiären med dig och Hanna ;-)

Postat av: Challe

jag börjar bli lite smått sugen på att se filmen nu..

2007-07-07 @ 17:40:36
URL: http://lottie.webblogg.se
Postat av: Pon..s

shiet börjar serri bli lite smått avis på hp... fan.. men ey ja har piercing spelar i band o skejtar de bara måste ju slå att vara trollkarl lr??:O

2007-07-08 @ 00:35:14
Postat av: Alex

var du besatt?? själv tyckte jag den var bra.. en av de bättre. kanske är den nya regissören eller direktörn eller nåt.. =D

2007-07-18 @ 14:51:12
URL: http://www.elienora.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback