Sicko

image129

I onsdags öppnades mina ögon för hur sjukvårdssystemet egentligen fungerar där borta i staterna. Inte alls var svaret. Jag och Jocke var och kollade på Michael Moores nya film Sicko. Vad ska man säga...se den! Det är en film om ett allvarligt problem samtidigt som den har en underliggande komisk ton. Underbart, väldigt Moore, om jag får säga det själv och samtidigt låta som en riktig filmkritiker som egentligen aldrig vet vad de pratar om. Jag vet iaf vad jag pratar om. Den är bra. Gå och se den.

Den är fylld med komik och snyfthistorier, som t.ex. den om 9/11 hjältar som hjälpte till vid WTC men fick stora lungproblem när de andades in dammet som blev runt rasmassorna. Meeen eftersom de "bara" var frivilliga volontärer och inte anställda av staten fick de heller inget bidrag till sjukförsäkringen. Nehe? Nej...men däremot så får fångarna på Guantánamo basen högklassig sjukvård. Så då får man väl bege sig dit då...eller?


För att se inledningen av Sicko, när Bush gör bort sig i ett tal, klicka
här
(Lägg märke till att han snackar om gynekologer...)
 


Kommentarer
Postat av: Jocke

Håller med. Den borde folk se. Men man ska nog ta en del med en nypa salt, Moore är ju inte allsmäktig (men nästan)

Hade förresten glömt bort introt med Bush, haha garv!

2007-10-23 @ 20:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback