Stardust

image130

Ja jag vet, jag älskar bio. Det är nåt speciellt med det...

Var och såg Stardust med Philip. Går det att hitta en mysigare film att se med en mysigare människa? Jag tror inte det. Jag hade en hel del tankar kring Stardust och vad jag förväntade mig av den. Vad jag inte förväntade mig var en Robert DeNiro som bög-kapten, en narcisstisk Michelle Pfeiffer, enhörningar och en get-människa. Men det fick jag iaf, på köpte liksom. Jag hade dock förväntat mig en fallande stjärna och en modig bond-pojke som träder i sin roll som hjälte i slutet. Allt det fick jag också, men jag fick även så mycket mer!!

Om det inte märks, så älskade jag filmen! Den var så...oförutsägbar. Även om man tror det motsatta om en fantasyfilm som denna. Det dräller ju av fantasyfilmer nu för tiden...don't take me wrong, jag älska fantasy, men det står mig upp till knäna nu. Jag vadar i filmer. Det började med Lord of the Rings och Harry Potter (såklart), och det fortsatte det bara, The Chronicles of Narnia, Eragon, Pan's Labyrinth, The Bridge to Terabithia, Dark is rising, The Golden Compass...för att bara nämna en handfull. Vissa är bra, vissa vill jag inte ens ta reda på om de är bra och visa hoppas jag på nåt så otroligt! *host*Guldkompassen*host*

Var var jag? Ajuste! *snap* Stardust. Ja? Se den! Underbaraste filmen på länge! Jag reserverar redan nu en plats för den i min hylla...mitt emellan Spider-man 2 och Stepford Wives. Ska damma och fixa fint tills den släpps på dvd. Så det så.

Kommentarer
Postat av: Hanna2

Det går inte så bra med mitt poängsamlande på Gratisbio, är uppe i 108 poäng tror jag så det lär inte bli bio för mig än på ett tag ;) Men jag vill oxå se Stardust, den verkar underbar att dömma från trailern. Förresten såg inte jag dig i skolan idag, jag deppade ihop totalt!

2007-10-22 @ 17:29:23
Postat av: Hanna

När du säger det så, guldkompassen står som bok här hemma men jag har inte trott att den var så speciell så jag har inte läst den än, den har legat långt ner i min prioriteringslista men jag kanske borde prioritera den lite mer?

Postat av: Cicci

Bokstavsordning i hyllorna äger! <3
Puss jag älskar dig.

2007-10-27 @ 18:47:20
URL: http://venya.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback