Bangkok Hilton

Mitt filmtittande bara fortsätter.

Så nu har jag äntligen sett Bangkok Hilton.  Miniserien från 1989 med Nicole Kidman i huvudrollen. Kidman spelar en kvinna från Australien som åker till London för att hitta sin pappa. På vägen hem möter hon en charmig kille (redan där anar man ugglor i mossen) som gömmer heroin i hennes bagage. Hon åker sedan fast i tullen i Bangkok och döms till fängelse och senare avrättning. Väldigt gripande film.

Nicolde Kidman är fenomenal.



Jag köpte den här filmen för några år sedan men har dragit mig för att se den. Dels för att den är lång, hela 3,5h och dels för att den är "gammal" och jag hade förutfattade meningar emot långa gamla filmer där det inte är så mycket action. Jag hade delvis rätt, den lunkade på i stilla gemak. Men det gjorde inget. Den var jättebra! Inte ett dugg tråkig. Bara lång. Men som sagt, det gjorde inget.

Bra. Se den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback