Jag kommer hem igen till jul



I födelsedagspresent av mormor och morfar fick mamma biljetter till Peter Jöbacks julkonsert "Jag kommer hem igen till jul". Jag fick följa med.

Unbelievable.

Jag menar. Jag diggade honom innan men först nu förstår jag hans storhet. Han underhöll i mer än två timmar. Non-stop. Levererade och levererade... Julstämning var bara förnamnet.

Programmet bestod av allt ifrån Disney till Ave Maria. Allt som hör julen till fanns med! Riktigt bra var Gethsemane från Jesus Christ Superstar och Guldet blev till Sand från Kristina från Duvemåla. Hallelujah och Ave Maria gav mig gåshud till tusen. Hans Disney-medley fick mig att vika mig av skratt! "De kan klä ut sig oxå" Underbart! Exakt så var hela showen, ena sekunden gråter man stilla, andra sekunden skrattar man så man dör och i den tredje sekunden får han en att riktigt fundera över livet och våra beteenden under julen. Tänkvärt.

"Man kan inte leka med ett barn och tänka på nåt annat. Man kan inte älska med en människa och tänka på nåt annat. (Paus) Jo. Jag vet. Men det är ju inte särskilt kul, eller hur?"

"Vad gör du? Nej men jag juldammsuger! Jaha! Men då så, fortsätt med det!"

Stämningsfullt. Vackert. Roligt. Och alldeles....alldeles....underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback