Världen är i obalans

Just det. Mitt filmtittande är inte över än!

Såg även Rambo IV igår kväll. Jag varnades för att den var brutal. Och det var den. Bland det brutalaste jag sett. Handlar om folkmord i Burma. Fruktansvärt. Men det mest fruktansvärda är att det säkert händer i vår värld idag.

Höghastighetsvapen som sliter sönder kroppar helt. Minor som exploderar och lemlästar. Är detta vår verklighet? Är det så det går till i världen som inte Sverige tillhör? Vackra fina Sverige där inget händer. "Låt dom slå varandra sönder och samman där borta i vilda Afrika och Asien. Vildar." Pfft......  Galenskap. Vad än hände med medmänsklighet? 

Så, filmens budskap? Det spelar ingen roll vad ni försöker göra, det kommer aldrig sluta. Så hur ska man kunna leva med vetskapen att sånt här förekommer? Är den enklaste lösningen att bara sätta en sig-sauer mot tinningen och trycka av. Säkerligen inte. Så vad ska man göra?

Jag har ingen aning. Jag har inga svar. Jag skriver bara en enkel blogg om mitt liv och mina tankar. Så letar ni efter svar sök er till en annan blogg. Eller ännu bättre, VERKLIGHETEN!  Svaren finns inte på nätet. Och snälla, håll er borta från Blondinbella. Jag hörde att hon jämförde Karl-Bertil Johnsson med AFA. Och sånt gör man inte ostraffat.

Då tåls det kanske att sägas att jag inte önskar Blondinbella något ont, hon får helt klart ha sina egna åsikter. Vi lever i ett fritt samhälle. Bara så ni vet. Jag önskar henne intet hot. Man vet ju aldrig nu för tiden, avlyssning, utlämnanden av ip-adresser. Vem vet, jag kanske blir terroriststämplad bara för det här inlägget. "Hon pratar om höghastighetsvapen, minor, sönderslitna kroppar och krig i Burma. Hon måste vara farlig. Dessutom uttalar hon hot mot....Blondinbella!!" To arms to arms!

Är det så ett samhälle ska va? Man ska akta sig för vad man säger. Och tycker. Och gör. Annars kommer farbror blå?!

Så titta hur det här blev. Jag började med att berätta att jag sett Rambo och slutade med att avslöja mina konspirationsteorier. Eller nåt åt det hållet. Paranoid? Japp. Det är bara förnamnet.

Och nu sitter jag bara och skrämmer upp mig själv. Droger i Bangkok. Mord i Burma. Jag kan inte låta bli att tänka på hur det skulle bli om någon la knark i min väska på Hong Kongs flygplats. Eller att det skulle bli upplopp på Fiji. Visste ni att militären tog över styret på Fiji 2006? De ska ha val när vi är där. Låt oss hoppas att det blir ett fredligt val. UD rekommenderar i alla fall att turister håller sig borta ifrån folkmassor och politiska aktioner/demonstrationer...

Are you frightened?
YES!
Not nearly frightened enough....


 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du och dina filmer, om du kommer vara ett nervvrak vad kommer då inte jag vara. Jag kommer vara personen som gömmer sig för den onda världen genom att sova, hur ska det här gå?



Har du läst varningen på UD:s hemsida: "Det inrikespolitiska läget på Fiji är spänt och politiska oroligheter kan förekomma. Den som planerar en resa till Fiji bör följa nyhetsbevakningen och noga överväga sin resa." Jag som trodde att Fiji var en liten fin ö men några få invånare som bara levde livet men så kanske det inte är...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback