Buffy season eight

Redo för ett till riktigt nördinlägg?

Här är nåt ni kanske inte visste om mig. Jag läser serietidningar. Inte såna där gulliga tidningar som Kalle Anka och Bamse, utan riktigt nördiga serietidningar á la X-men och Spider-Man. Som bekant älskar jag Buffy och har alla sju säsongerna på DVD också.

Förra året släpptes i alla fall Buffy säsong 8. I serietidningsform. Där förklaras vad som häder EFTER att Sunnydale utplånats och Buffy väckt upp hundratals Slayers runt om i världen och....jag vet, redan nu skrämmer jag mig själv lite. Men, de är ju så bra!!

"Jag har en dealer i Vikingstad som tar 28:-/nummer men han hade inte nummer 6,8,9 och 11 så de importerade jag via Science Fiction bokhandeln i Stockholm, och de tar 35:- numret + porto. Men det var det värt!"

Är nu uppe i 16 nummer nu och det blir bara bättre bättre. Joss Whedon (skaparen av Buffy) är med och ser över arbetet och skriver även manus. Det är precis som att läsa ett TV-avsnitt! Det är uppbyggt på precis samma sätt. Och Joss är lika rolig som vanligt! Helt underbar. Avgudar den människan.

Och en sak till. "Art-worket" är helt fantastiskt! Jag vill bara ta framsidorna och rama in dom!! <3



LOVE IT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback