Fler Filmer

Jag har hittat fler filmer nu som jag vill se på bio.

Först och främst ---> Die Welle
Verkar vara en så jäkla läskigt film som otroligt nog är baserad på en verklig händelse. Den handlar om en lärare som undervisar sina elever om Nazi-tysklands uppkomst. Eleverna vill inte tro att det skulle kunna hända idag så läraren simulerar händelseförloppet som skedde under 1940-talet. Resultatet är minst sagt skrämmande. Den vill jag se.

Sen vill jag också även se:
Body of lies
Rachel Gettin Marries
Yes Man
Bröllopsduellen


Så fick jag med en hel del olika genrer där också. Sånt gillar jag.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Se Blindness, otroligt äcklig och obehaglig film. Var artonårsgräns här. Men den var bra

2008-11-29 @ 22:27:19
Postat av: Erika

Är Die Welle en nyutgåva? För vi har sett den i skolan flera gånger, fast under namnet The Wave, eller Vågen. Bra är den i alla fall ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback