TV-FREAK

Jag vet att jag är ett riktigt TV-freak. Jag besöker www.tv.com flera gånger dagligen och det är den bästa hemsidan som finns för att hålla koll på alla TV-program som sänds. För gud förbjude att jag skulle missa nån viktig TV-händelse.

Tack vare tv.com så hittade jag Pushing Daisies, Dexter och True Blood. Den sistnämnda är jag helt såld på och alldeles nyss såg jag säsongsavslutningen. Da-hamn! Spännande är bara förnamnet. True Blood är uppbyggt på cliffhangers. Verkligen. Och det blir inga nya avsnitt förrän nästa sommar. Längtar redan... Stort plus för Alexander Skarsgård och hans spontana svenska kommentarer.

Pushing Daisies airs tonight i USA så jag kommer väl se det imorgon kväll. Alla som känner mig vet hur otroligt såld på den här serien, hur jag verkligen tillber skaparen Bryan Fuller. Mannen är ett geni. Men alldeles nyss fick jag reda på att serien läggs ner efter den här säsongen. Jaha? Så jag har fyra avsnitt kvar och sen så får jag aldrig mer se nya avsnitt med Ned, Chuck, Emerson och Olive. Jag fattar inte hur den kan läggas ner! Storyn är helt fantastisk, scenografin är magisk och karkatärerna så otroligt älskvärda. Och så läggs den ner... Boo-hoo...

Dexter håller inte lika hög kvalite som de tidigare säsongerna, det var mer spännande och gastkramande i början. Men Michael C. Hall är ändå värd att kasta några extra blickar på. Så det är lugnt. Dexter har i alla fall fått klartecken för minst 2 säsonger till. YAAY!

Och så slutligen Heroes. Det fortsätter. Det är rörigt. Det är mycket. Det är smart. Det är spännande. Bara det inte blir ännu en Lost-incident. Att det bara blir...för mycket. Att man inte orkar mer. Än så länge kan jag hålla isär allting och jag köper konceptet. Men serien vacklar på en knivsegg för min del och vi får se åt vilket håll det faller. Än så länge är det åtminstone bra.

Sa jag att jag älskar TV? Och då har jag inte ens börjat tjata om Desperate Housewives, Grey's Anatomy, CSI eller Christine....

Just nu längtar jag efter True Blood.

Time for me to tune out. You tune in on Pushing Daisies. Now.

Kommentarer
Postat av: zlugg

Har börjat titta på Pushing Daisies, det är verkligen en charmig serie...

Men jag läste att den ska/skulle lägg ner.

Postat av: Almie

Sv: Jo jag vet, det står även i inlägget :P

2008-11-30 @ 22:11:08
URL: http://almiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback