Cykla är usch och blä

Jag har kommit fram till en sak. Jag cyklar väldigt mycket nu för tiden. Hela dagarna faktiskt. I alla fall när jag jobbar. Da cyklar jag hela dagarna.

I och med allt detta cyklande har jag kommit fram till en slutsats. Jag ska aldrig ha ett jobb dit jag måste cykla om morgnarna. Jag vill aldrig behöva sätta mig på cykeln varje morgon och cykla ner till jobbet. Varje dag. I snö. I regn och rusk. I stekande sommardagar. Gud. (även om cyklandet ger bra motion)

Detta betyder dock inte att jag vill åka bil till jobbet, det skulle ju förorena miljön så mycket.

Jag vill gå, promenera.

Men helst av allt vill jag åka tunnelbana. Helst av allt vill jag åka tunnelbana till mitt jobb i New York eller London.

Det vore nåt det

Mitt mål är att åka tunnelbana till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ska vi bilda klubb, iaf inom området att inte cykla sen är jag med på vilket färdsätt du än hittar på att ta dig till jobbet med... :-)

Postat av: Vanne

Ett mycket bra mål, min vän! :D Men jag tycker om att cykla! När det är fint väder. Och när man inte behöver stressa. Så när det gäller skola/jobb är det bra med lagom gång- och cykelavstånd är bra! Så kan man välja det man känner för. Men hur var det när du gick på Engelska eller FU? Tog du promenix?

2008-10-27 @ 22:07:09
URL: http://vanne.blogg.se/
Postat av: Almie

Sv Vanne: Nej när jag gick på FU och IES så cyklade jag. Nu har jag ett jobb och cyklar fortfarande. Cykla med dig till Gamla Linköping är mysigt. Cykla till skola och jobb är jobbigt. :)

2008-10-29 @ 21:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback