How to keep a strict budget - buy less!

En sak till om NZ. Ni vet redan att allting hela tiden gar uppat har borta.

En sak som jag har stort mig pa sa mycket och som ar sa frustrerande. Nar du handlar. Vad som helst, klader, bocker, tidningar m.m. Da far du dina inkop i papperspasar. Utan handtag. De liksom lagger det i en paser som de tejpar igen.

Varfor???

For det forsta, papperspasar gar sonder i regn. Inget bra. Plast ar battre i regn, men dock inte lika miljovanligt, sa det kan jag kopa. Men halla! I sana fall vill jag ha handtag pa mina pasar! 

Forestall dig att man handlar flera saker pa en gang, i olika affarer, da gar man runt med fyra sma papperspasar som man baste bara pa liksom. Det finns inga handtag. Det ar sa konstigt.... Och opraktiskt sa jag far spader!

Sen i en affar, nar jag hade kopt typ 10 par Bjorn Borg trosor och expiditen klamde ner dom i en alldeles for liten papperspase som hon sedan tejpade igen. Da bad jag om en pase med handtag for det dar paktetet skulle inte ga ner i min vaska. Da tittade hon ltie forbryllat pa mig och gick for att leta efter en sadan pase. Det tog ett tag. Sen fick jag en skitstor pase att lagga mitt lilla paket i. Och annu fler forbryllade blickar.


Jaja. Regel nummer ett nar man ar ute och reser:
 Ifall du hade forvantat dig att allting skulle vara som hemma, da kunde du lika garna stannat hemma och inte rest alls. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback