Where did the sun go?

Sa haromdagen bestamde vi oss for att ta en till guidad tur. The Wellington Movie Tour.

Vi fick aka med buss till Hobbiton Woods och Dunharrow. Jag fick sitta i samma trad som Elijah Wood och roka pipa. Hanna fick sitta dar Sean Astin satt, med en stekpanna och steka korv. Haha! Sen fick jag ligga dar hobbitarna rullade ner for att hitta svamp. Och se var Frodo sa "get off the road!" och var de gomde sig for nazgulen. Coolt! Sen fick vi se en del andra sma inspelningsplatser oxa.

Guiden var svincool! Han hade med sig en laptop och visade klipp fran filmen som de spelat in pa de platser vi besokte. Det dar kandes krangligt, hangde ni med? Vi fick se klipp. Och sen fick vi sa vart de spelades in. Han pausade filmen och pekade pa skarmen, ser ni tradet dar? Det ar det dar tradet som ni star framfor. Det var coolt!

Sa hade han med sig rekvisita oxa, stekpana och pipor, avbrutan morotter, hastbajs och en hel harskostym som skulle forestalla hasten till en svart ryttare. Haha! Han var ascool. Han brorsa jobbade pa Weta Workshops. Sa dar akte vi oxa forbi.

"Ser ni bilen dar? Med registreringsnummer "swords". Ja, den bilen tillhor honom som ar cehf over svardsavdelnnigen. Dom som gjort alla svard i Lord of the Rings" Dar ser man.

Sen fick vi ga in i Weta Cave. En liten utstallning med grejer som Weta gjort. Orcer pa vaggarna, alvkostymer, svard, klader och miniatyrer. COOLT! Jag fick till och med ta en titt under Lurtz hoftskynke... Och jag har det fangat pa bild.

Ah, ja just det. Namnde jag att regnet vrakte ner den har dagen? Ostoppligt. Unstoppable. Det oste ner. Lervalling i skogen, sma forsar som vi fick klampa i. Mina skor blev ratt forstorda. Och vi var heeeelt dyngsura. Dagen efter hade min vaska och jacka inte torkat annu. Det vrakte ner.

Men fan. Det var det vart!

Kommentarer
Postat av: Vanne

COOOOOOOOLT! Låter roligare än den andra Hobbiton-turen, eller? Vad häftigt och genomtänkt att han visade exakt vilka ställen som var med i vilka scener. Och rekvisitan, haha, herregud vad FESTLIGT! Det måste ju höjt känslan något enormt! COOOOOLT! Spännande och se bilden på Lurtz intima sedan...

Postat av: Emem

AHHH!

Jag vill också kunna säga; "I think I broke something..."



Det låter ascoolt!

2009-02-19 @ 17:56:17
URL: http://grasslakestudios.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback