Where else. But 2.

Musik

Har jag sagt att Basshunter spelas har oxa? Jag som trodde jag skulle slippa honom for gott. Men nej da, han toppar listor pa andra sidan jorden oxa. Hur han gor det, det framgar inte. Mutor kanske? Det kan ju knappast vara han braiga musik...

Roxette spelas flitigt och likasa ABBA. De visar t.om. musikvideor med ABBA pa musikkanalerna pa morgnarna. Och i morse sa jag Peter, Bjorn and John pa tv. Musikvideo alltsa. Young Folks. Da kande jag mig som en stolt svensk.


Men den musiker som man hor overallt. Vart man an gar, i varenda affar, varuhus, supermarket. Det ar John Mayer ladies and gentlemen. Overallt. Och jag klagar absolut inte!

TV

Tals att saga att vi aven borjar lara oss TV-tablan har borta. Sondagar Bones och Grey's Anatomy. Lordagar gar det filmer pa 2an. Friends kl 6 pa tvan foljt av 2 and a half men.... Sorgligt kanske. Men vi kollar sallan pa TV. Vi ser kanske nan film om kvallarna. Vi har sallan TV pa rummet. Vi har haft det tva ganger. Och man lar sig tablan ratt fort for det ar ju reklam stup i kvarten!!

Det tog 3h att se Hary Potter och den flammande bagaren. Forst later de en se forsta halvtimman, sen ar det reklam i 3 min. Sen ar det film i 8 min. Reklam i 3. Sen efter forsta timman sa minskar filmtiden. Vi tog tid. Film i 5 min. Reklam i 3 min. Film i 5 min. Reklam i 3 min. osv.. Jag skojar inte. Vi klockade. Det ar sa otroligt storande!!!

"Where else but 2?"

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh, jag vet Basshunter kommer man inte ifrån. Fast här vet ingen att han är svensk. Spelar de en massa Katey Perry där också? Det gör de här, tycker inte om henne...

2009-02-22 @ 13:51:26
Postat av: Nilla

Alltså Faan vad jag saknar er! Jag sitter och skratt-gråter när jag läser om vad ni hittar på. Ilägget omhobbiton fick mig grön av avund xD Btw så var det en tysk tant som tipsade mig om The Lonely Planet på flyget hem till Lanzarote haha det var lite kul att du hade den för hon sa att det var världens bästa bok! Och sedan älskar jag Nyazeeland eftersom de har glutenfritt och då vet jag att du mår bra :) Nu ska jag till flygplatsen och vara bamse! pusspuss och hoppas att ni hittar på något kul idag! love you

Postat av: Emem

Man börjar ändå inse att svensk TV är rätt bra, trots reklamavbrotten... De sker ändå inte alltför störande ofta.

Just nu är livet i Sverige en enda lång spurt mot studenten, och i den spurten finns det väldigt mycket att ha ångest över.

PA-presentation är på fredag och nu börjar jag bli nervös över det. Tänk om jag inte klarar den!? Men jag har Maria, Helen och den nya dansläraren Yolanda som bedömare så det känns som det nog inte kan gå annat än bra.

Sedan är det CAE som kommer näst. Usch och fy och blä och panik upp till öronen. EMem har ju varit så smart att hon dessutom bokat in teori och uppkörning veckan efter, och sedan kommer Högskoleprovet följande helg... Genomtänkt. Sedan börjar det dock trappas av. Catharina är lika mycket pain-in-the-ass som vanligt, men utan SamC slipper jag ju henne varje dag i veckan i alla fall, Tyskazertifikat kommer snart, lika så ska C-project snart in. Matteprov på det och en hel del rester gör att jag inte kommer hinna klart alls. Insåg jag för några veckor sedan och slutade plugga helt och hållet.

Jag fattar inte hur ni klarade er igenom sista terminen... Men det gjorde ni, och alltså borde jag kunna göra detsamma... Eller hur?



Fortsätt ha lika underbart som ni hittills haft. Din blogg och Hannas resedagbok är det som just nu tar mig igenom livet. Det finns ett liv efter trean.



Ha det så bra, kramar<3

2009-02-25 @ 21:21:37
URL: http://grasslakestudios.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback