Jag platsar på löpsedeln - skandal!

Klockan är nu ca kvart i 12 och jag har spenderat en mycket angenäm kväll på en indisk restaurang tillsammans med de bästa flickorna i stan. Trevlans.

Sitter nu i soffan med en påse godis och har kollat på tre filmer samtidigt och kan nu inte låta bli att bli en aning upprörd. Inte för den indiska matens skull eller ens för den extremt dåliga filmen på femman. Nej, jag stör mig på att jag för en stund sedan var på ICA och köpte frimärken (för sånt gör jag på lördagkvällar). Köpte 10 frimärken för jag ska skicka iväg julkort (för sånt gör jag, jag gör även blomsterarrangemang med hyacinter för det är trevligt att ha julblommor i lägenheten. Jag samlar nämligen PRO-poäng för framtida bruk). 

Så nu sitter jag alltså här. Maxat irritera. Irriterad över att kassörskan på ICA gav mig sommarfrimärken! Till mina julkort.

Jag är extremt upprörd. Jag rasar. Vem fan vill skicka julkort med styvmorsvioler på frimärkena?! T.o.m utlandsfrimärket föreställde ett sommarmotiv nämligen Linnéa i målarens trädgård. WTF HAR LINNÉA ATT GÖRA PÅ MINA JULKORT?!

Jag som specifikt bad om julkortfrimärken fick alltså dessa hemska och innan jag insåg kassörskans fatala misstag hade hon redan gått vidare med sitt liv och till nästa kund och jag ville inte förstöra hennes perfekta liv genom att ställa till med en stor scen i butiken. Jag tog surmulet mina frimärken och la ner dom i plånboken.

Sen gick jag irriterat hem och talade ut i min blogg istället. Jag rasar och talar ut på samma gång. Nu ska jag ställa till med en nakenchock också och krypa ner i sängen. För sånt gör jag. 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Och inte nog med det. De frimärkena är ju dyrare än julfrimärken också...

Postat av: Jessica

Okej nu blir jag fly förbannad!

2010-12-05 @ 10:36:54
Postat av: Ida

Hurra! Nakenchock!

2010-12-05 @ 12:18:25
URL: http://stenarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback