Academy Awards 2010

(Snart sitter jag också i Kodak Theatre.)

Snart är det dags för Oscarsgalan att dra igång. Detta kommer bli min första. Tro det eller ej men denna filmnörd har faktisk aldrig suttit uppe hela natten och kollat på galan förut. Men nu är det äntligen dags!
Min crew (som skulle kollat med mig) gick hem innan det ens börjat, men jag förstår dom. Det är ju en dag imorgon också.
Anyhow så får jag själv se hur länge jag orkar... Jag ska försöka.
I vilket fall som helst tänkte jag lägga upp hur jag tror priserna kommer delas ut i natt.

Best Picture - Avatar
Best Director - Kathryn Bigelow
Best Actor - Jeff Bridges
Best Actress - Sandra Bullock
Best Supporting Actor - Christoph Waltz (snälla snälla snälla)
Best Supporting Actress - Mo'nique
Best Original Screenplay - Inglorious Basterds
Best Adapted Screenplay - Precious
Best Animated Film - Up
Best Foreign Film - The White Ribbon
Best Art Direction - The young Victoria
Best Cinematography - Avatar
Best Costume Design - The young Victoria
Best Visual Effects - Avatar

Och sen slutligen håller jag tummarna för Instead of Abracadabra för Best Short Live Animated Film

Kommentarer
Postat av: Ida

Men du hade trots allt kvar morotskakan:P... Jag är f.ö. imponerad över att du stannade uppe hela natten. Jag gör en liten eloge här för dig framför datorn (dadaadaaa daadaa daaaaaaaaaa!!!) Jag och mina klena Göteborgargener hade ju inte klarat det. Puss

Postat av: Sanna

Bästa galan!

2010-03-10 @ 14:25:22
URL: http://sannakumlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback