BAFTA

BAFTA-nomineringar!
Nomineringarna till Brittlands motsvarighet till Oscarsgalan har nu kommit upp.

Nominerade för bästa film blev Black Swan, Inception, The King's speech, The Social network och True Grit. Inga större överraskningar där. Blir det fight mellan Nolan och Fincher eller blir det The Kings Speech som tar hem segern? Själv tror jag att om inte the King's Speech tar hem bästa film så kommer den garanterat iaf vinna bästa brittiska film. Men vad vet jag?

Bästa utländska film vill jag såklart ska gå till Män som hatar kvinnor få även om den lär få konkurrens från Biutiful och Of Gods and men.

Colin Firth kommer vinna bästa skådespelare och jag skulle satsa på Natalie Portman för bästa skådespelerska. Även om det vore kul om Noomi Rapace vann.

Ska ta mig en funderare och hör av mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback